O2 - Česko, Praha
Interiér O2 prodejen podle evolučního konceptu
Zakázka na redesign prodejen O2 je bezpochyby jednou z našich nejvýznamnějších. Nový koncept je už k vidění v prodejně O2 Chodov a směle pokračujeme v realizaci dalších pilotních poboček v České republice. Přečtěte si, jak jsme se k zakázce dostali a co všechno pochází z naší dílny.
Nový koncept prodejen O2 je na míru přizpůsobený zaměstnancům i zákazníkům.
Dobře odvedená práce přináší ovoce
Společnost O2 Czech Republic a.s., která je zadavatelem celé zakázky, nás oslovila na profesionální sociální síti na základě doporučení. Konkrétně tým odpovědný za rozvoj retailové prodejní sítě. Při prvním kontaktu s klientem nám pomohly pozitivní reference, důležitou roli sehrálo i obecné povědomí o Bakof group mezi velkými řetězci provozovatelů obchodů na českém trhu. A jelikož jsme si za více než 12 let vybudovali pozici silného partnera pro významné brandy, vybrala si nás O2 k dalším jednáním pro pilotní koncepty poboček v Česku, následně jsme postoupili do tendru a ten jsme vyhráli.
Raději dvakrát změřit než jednou řezat
Jakmile jsme se dozvěděli, že jsme byli vybráni pro realizaci, pustili jsme se do práce. Nejdříve proběhlo několik intenzivních jednání s klientem, kde jsme probírali celkový koncept i jednotlivé detaily.
„Klient měl připravenou studii na změnu stávajícího konceptu prodejen na nový evoluční stupeň, tzv. EVO, který má být příjemnější, použitelnější a ergonomičtější pro konzultanty O2 i zákazníky. Tuto studii jsme převzali ve formě vizualizace a ladili ji od základů po designové i technické stránce,“ říká generální ředitel Bakof group Dalibor Bárta a dodává, že „bylo potřeba od klienta zjistit přesné představy o funkčnosti jednotlivých prvků nebo jak konzultanti pracují a co je pro ně nejlepší z hlediska ergonomie a provozu.“
Po prvních kolech připomínek proběhlo vzorování a vznikly i první kusy nejdůležitějších prvků, které jsme společně s klientem testovali. Každý podnět jsme si ihned zapisovali, aby se časem neztratil „v překladu“ a výsledek byl přesně podle představ klienta a ke spokojenosti budoucích uživatelů.
Zvukopohltivé stěny a také nové prezentační stoly pro mobilní zařízení jsme dolaďovali podle přání klienta
S výrobou a montáží první prodejny jsme si poradili za 3 týdny
Zhruba po 2 měsících ladění jsme se pustili do výroby vybavení prodejny O2 Chodov, která byla pilotem nového konceptu. Vyráběli jsme kompletní vybavení interiéru – akustické obklady, nová pracoviště pro zaměstnance, nábytek pro prezentaci produktů nebo taburety pro zákazníky. „Když vstoupíte do prodejny O2, uvidíte naši práci na každém kroku. Od skříní, stolů, obložení stěn a osvětlení až po prvky, které jsou důležité pro ucelený vzhled prodejny. Jediné, co si O2 zařizuje samo, jsou specifické marketingové prvky,“ popisuje Bárta.
Výroba se udála ve velmi krátkém časovém horizontu a na montáž měl tým Bakof vyhrazený zhruba týden. Za 3 týdny bylo kompletně vše připravené k předání. „Jak už to tak u první pobočky bývá, některé věci se řeší ještě za pochodu, práce na dalších pobočkách už má ale rychlý spád, protože víme, co nás čeká,“ dodává Bárta.
Kabely jsme k pracovním i prezentačním stolům svedli nenápadně ze stropu.
Nebáli jsme se použít netradiční materiály i sofistikované vedení kabelů
Specifikem tohoto projektu je použití netradičních materiálů, které se běžně v interiéru tolik nevyskytují. Mimo klasických materiálů na bázi dřeva, plastu a skla jsme použili umělý kámen, dibondové desky nebo magnetické grafické prvky dotvářející celkový vizuál prodejny.
„Každá zakázka je pro nás výzvou, zvláště pak pro klienta s tak zvučným jménem. Důraz na funkčnost i estetickou stránku prodejen nás proto už od samotného vývoje prvků přiměl vytvořit něco originálního. Kromě použitých materiálů stojí za povšimnutí třeba kabely svedené nenápadně ze stropu, které doplňují design stropního osvětlení a umožňují značnou flexibilitu při změnách layoutu,“ komentuje Bárta.
Spolupráci s klientem pak Bárta hodnotí na jedničku. „Spolupráci se zkušeným týmem O2, který dbá o maximální funkčnost celku pod heslem „design je funkce a funkce je design“, neméně tak i o pohodlí svých zaměstnanců a zákazníků, zkrátka nemám co vytknout. A na základě pozitivního hodnocení výsledku ze strany klienta si troufnu říct, že spokojenost je na obou stranách. Je to pro nás známka dobře odvedené práce a těšíme se na další společné výzvy.“
Díky akustickým panelům na stěnách je jednání konzultantů se zákazníky příjemnější.
Máte zájem o přeměnu prodejny, jakou jsme realizovali pro O2 nebo třeba pro prodejce elektroniky Smarty? Rádi s vámi probereme vaše představy a zhmotníme je. Stačí nám zavolat nebo napsat přes kontaktní formulář.
Zdroj fotografií: Bakof group